- Rune, vem är du?
En social IT-tekniker, vilket brukar vara en oxymoron.
2. Varför ”den digitala hustomten”?
För att jag tror att det är en sådan som anspråkslöst fixar IT-problemen innan de hinner bli problem.
3. Hur länge har du arbetat på Datanet?
Drygt ett år.
4. Vad är din specialitet/huvudområde/spetskompetens?
IT-support med stor bredd.
5. Hur fick du först höra talas om Datanet?
Genom en jobbannons.
6. Vad är det bästa med att jobba här?
Den familjära stämningen, högt i tak och bra möjligheter till personlig utveckling.
7. Varför valde du Datanet?
För att det kändes rätt på alla sätt redan vid första mötet.
8. Varför tror du att Datanet valde dig?
Min bredd inom IT och på många områden även djup.
9. Vad brukar kunderna säga om dig?
Att jag inte ger mig förrän problemet är löst, även om det kräver lite extra.
10. Vad är det bästa sättet att imponera på en kund?
Att hålla det man lovar och ha tät kommunikation, även om man inte har någon ny information.
11. När presterar du bäst?
När jag har fungerande verktyg, gott kaffe och tydliga riktlinjer.
12. Och sämst?
När jag har tidsbrist, trasiga/dåliga verktyg och otydliga riktlinjer.
13. Vad fyller du fritiden med?
Så lite som möjligt, jag trivs bäst med att umgås med familjen och göra spontana, oplanerade saker. Fast semesterveckorna bokar jag långt i förväg.
14. Vad är ditt bästa konsultminne?
Inget särskilt, jag brukar må bäst när alla ad-hoc problem är fixade och jag kan börja vidareutveckla en kunds IT-teknologi.
15. Kan du berätta något oväntat om dig själv?
Jag kan gå med slagruta.
16. Hur ser framtiden ut?
Som teknokrat ser jag fram emot nya teknologiska framsteg, även om jag inte ofiltrerat kommer att konsumera all ny typ av media som kommer att erbjudas.